سبزوار ، خیابان مطهری ، مطهری 10

صندوق پستی 419

05144022

دارای 20 خط همزمان

Iran - Sabzevar

P.O.BOX : 419

اولین نشست خبری مدیرعامل سیمان سبزوار با رسانه های محلی

news980212

اولین نشست خبری مدیر عامل سیمان سبزوار با رسانه های محلی،سوم اردیبهشت ماه در محل دفتر مرکزی این شرکت برگزارگردید.

۲۰۱۹۰۴۲۳_۱۲۵۹۲۷

در ابتدا مدیریت عامل سیمان سبزوار ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه، ابراز امیدواری کرد که این‌نشست ها مستمر باشد.
سپس توضیحاتی در راستای فعالیتهای انجام شده در مدت مدیریت خود داد و با اشاره به رویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع به سهامداران، در مورد روند تغییرات و آمدن هیات مدیره جدید توضیحاتی ارائه داد.
ایشان با عنوان بحث های مدیریت شرکت،به تبدیل سیستم سنتی شرکت به یک سیستم مدیریتی مدرن اشاره کرد و عنوان کرد :
در راستای شفاف سازی عملکرد، با اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه های محلی و همچنین رسانه های تخصصی بورس ۲۴ و سیمان خبر و همچنین حفظ اطلاعات نهانی و عدم افشای آن در چهارچوب قوانین بورسی ، تلاش کردیم.
همچنین با اشاره به تعاملات و ارتباطات برون سازمانی شرکت با انجمن ها و سازمانها تلاش کردیم تا این تعاملات را بیشتر کنیم ، در همین راستا ، ارتباط شرکت را با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران بهبود بخشیده و این تعاملات و ارتباطات را گسترش دادیم.
در حالی اولین نشست خبری را برگزار میکنیم که توانستیم در این مدت شش ماهه آیین نامه فروش و وصول مطالبات را تدوین و اجرا کردیم که اثرات آن نیز در صورتهای مالی دیده می شود .
در بحث مالی با تغییر مدیر مالی، توانستیم پاسخگوی مسائل مالی و حتی مسائل مالی هیات مدیره قبلی باشیم.
در بحث بازرگانی برای اولین بار کمیته بودجه تشکیل شد.
در بخش اداری با اصلاح چارت سازمانی و ارتباطات درون سازمانی و همچنین پیاده سازی اتوماسیون اداری ، این بخش را کارا کردیم.
و امیدواریم با ایجاد تغییرات و پیاده سازی آن بتوانیم شرکت را به سود برسانیم و ارزش سهام را بالا ببریم .
در ادامه خبرنگاران با معرفی خود به طرح پرسش پرداختند.
#آقای وثوق خبرنگار پایگاه خبری سبزواریان:
پرسش ها :
_ سیمان سبزوار قرار است روال قبلی را طی کند یا تغییرات داشته باشد و چه تغییراتی و در چه حد ؟
پاسخ :
در سبزوار کار بزرگی انجام شد، تاسیس سیمان سبزوار و در مقایسه با سیمان های استان بی نظیر بود و با پشتوانه و سرمایه مردمی که در چهار سال به بهره برداری رسید و وارد بورس شد ، کار بزرگی است ولی متاسفانه روال عادی را طی نکرد و منجر به این شد که ده سال پس از راه اندازی سهامداران هنوز سودی دریافت نکنند .
تمام تلاش ما حفظ وضعیت موجود با همین پرسنل است و مدیریت را به گونه ای انجام بدهیم که سودی برای سهامدار بماند و از سالیان آینده بتوانیم سودی برای سهامدار تقسیم نماییم و افزایش ارزش بازار و قیمت را داشته باشیم.
یکی از تغییرات ، قطع بیمه پرسنل عاملین بود ، گرچه از حساب فروش عاملین کسر می گردید اما تبعاتی برای شرکت می توانست داشته باشد و هم اکنون با ۳۵۵ نفر پرسنل و ۲۰ نفر نیروی روزمزد با کسر همان تعداد بیمه شده قبلی عاملین که تعداد ۱۵ نفر بود مجموعا ۳۸۵ نفر مشغول به کار هستند که البته نسبت به استاندارد صنایع و بویژه سیمان مازاد نیرو داریم و قصد تعدیل نیرو هم نداریم ولی با احیاء شرکتهای زیر مجموعه از جمله شرکت بتن آماده ، پاکت زنی ، بسته بندی ، تعدیل درون سازمانی داشته باشیم و این مازاد را اصلاح کنیم . تعدیل با افزایش درآمد و تولید و همچنین فروش بیشتر که اینها بدون استخدام نیروی جدید انجام شود و در نهایت سودآوری شرکت و رسیدن به ارزش واقعی و ذاتی
#آقای دلاوری ، خبرنگار خبرگزاری ایرنا سبزوار
پرسش میزان صادرات و فروش چقدر بوده است؟
پاسخ :
میزان صادرات و فروش در شش ماهه دوم سال و یا همان شش ماهه اول سال مالی شرکت ۲۳ میلیارد بوده ، به میزان ۲۵۰ هزار تن محصول ، در مورد صادرات ، فروش بصورت ریالی بوده است که در صورتهای مالی آمده است و در گزارش شش ماهه که البته مشکلاتی در توکن مدیریتی بود که نمیتوانستیم به موقع در کدال شرکت بروز رسانی نماییم در حال رفع آن هستیم و البته در فروش صادراتی مشکلاتی که هست ، تمام شرکتهای سیمان‌به همین صورت ریالی فروش صادرات داشته اند به خاطر وضع تعرفه ها یی که کشورهای وارد کننده سیمان مصوب کرده اند.که البته این را اصحاب رسانه می توانند به آن بپردازند و مطالبه نمایند از دیگر مشکل صادرات بحث حمل و نقل ریلی است که باید برطرف شود.
#خانم شبانی از مجله اینترانتی اسرار نامه :
پرسش :
_ برای توسعه صادرات چه برنامه ای دارید ؟
– در مورد توسعه صادرات، کارهایی انجام دادیم از جمله حمل و نقل ریلی ، با مدیر کل راه آهن خراسان نیز جلسه ای داشتیم و در واقع اولین مدیر عاملی که به گفته ‌مدیر کل راه آهن در این‌مورد جلسه گذاشت و مطالبه کرد، سیمان سبزوار بود و تمام تلاشمان برای ایجاد تفاهم نامه با راه آهن شمالشرق و کم کردن هزینه های صادرات است .
متاسفانه به جهت موقعیت‌ جغرافیای کارخانه سیمان سبزوار و دور بودن از بازارهای بزرگ مانند تهران و مشهد کرایه های حمل زیادی به شرکت تحمیل می شود و باید برای رقابت با دیگر سیمانها کرایه حمل زیادی را پرداخت‌ نماییم که یکی از راهکارها توسعه حمل و نقل ریلی است و ‌امیدواریم با کمک راه آهن شمالشرق و ایجاد تفاهم نامه بتوانیم به نتایج خوبی برسیم و دسترسی به ریل و واگن را داشته باشیم و از تخفیفات‌ قانونی برخوردار شویم .همزمان با‌تجار افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان ارتباط برقرار کرده ایم که امیدواریم بتوانیم در زمینه صادرات با برداشتن موانع تعرفه ها و‌ رفع مشکلات حمل و نقل به نتایجی خوبی برسیم.
_ افزایش سود سهام و سهامداران چگونه است ؟
_ در مورد پرداخت سود باید گفت تا زمانی که شرکت سود ده نباشد نمی توانیم سودی تقسیم‌کنیم، حتی اگر به سود ۵۰ درصدی هم برسیم با توجه به زیان انباشته نمی توانیم برای امسال سودی تقسیم کنیم.
تعداد سهامداران شرکت حدود ۴۰ هزار نفر می باشد که در پذیره نویسی با قیمت ۱۰۰ تومان سهام را خریده اند و با افزایش سرمایه در دو مرحله و نیز ۵۰ درصد جایزه در سال ۹۳ می توان گفت ارزش سهام ۳ و نیم برابر شده که به هیچ وجه متناسب با تورم نیست و تمام تلاش بر این است که به سودآوری دست پیدا‌کنیم و ارزش واقعی سهام را داشته باشیم..
_ آیا سیمان سبزوار از برنامه های فرهنگی ورزشی حمایت میکند ؟
_ در مورد حمایت از برنامه های فرهنگی و ورزشی و بطور کل عام المنفعه، دو کار انجام دادیم : یکی تصویب بودجه ای در مجمع و دیگری تفاهم نامه اقتصادی با استاندار که در قالب مثلث اقتصادی است و ما معین اقتصادی منطقه روداب هستیم.
این تفاهم‌نامه به این معنا نیست که پولی تزریق کنیم و ارزش ریالی داشته باشد بلکه کمک به بستر سازی و توسعه منطقه است که برنامه هایی داریم از جمله : افزایش سطح بهداشت درمان منطقه که اگر شبکه بهداشت درمان کمک کند می توانیم‌ با ایجاد یک مرکز و تجهیز آن ، سطح بهداشت منطقه روداب را ارتقا دهیم که کاربری آن دو منظوره باشد، هم برای طب صنعتی و کار کارکنان سیمان‌ سبزوار و هم بهره بردن مردم‌منطقه
برنامه دیگر می تواند با سازمان‌فنی حرفه ای باشد که می شود از امکانات آموزشی سیمان سبزوار در جهت بالا بردن آموزش فنی حرفه ای منطقه و در نهایت کمک به بستر ایجاد اشتغال در منطقه کمک نمود.
در مورد راه فرعی روداب- برآباد- تهران نیز می توان همکاری کرد و آن را به نتیجه رساند.
دیگر مورد ایجاد مراکز ورزشی در منطقه که باز هم دو منظوره است : هم برای کارکنان سیمان و هم مردم منطقه
و حتی پخت غذا برای کارخانه که می تواند به ایجاد اشتغال منطقه کمک نماید.
در زمینه کلی تر در زمینه مثلث اقتصادی می تواند کمک به توسعه راه آهن دستک سبزوار باشد که ما نیز از آن بهره می بریم .
سیمان سبزوار می تواند اسپانسر تیم هندبال شود ؟
– خیر در حال حاضر و در شرایط فعلی نمی توانیم.
# آقای دباغی ، خبرنگار ملک بیداری و آوای مهر آتیلا
پرسش :
_ سیمان سبزوار غیر از پرسنل خود به عده ای دیگر پرداختی دارد یا خیر و چه‌تسهیلاتی در اختیار سازمانها قرار داده است ؟
پرداخت حقوق به غیر از پرسنل نداریم و تنها در گذشته پرداخت‌حق بیمه عاملین بوده و از کارمزد آنان کم می شده که در توضیحات قبلی گفتیم که حذف شده به خاطر تبعاتی که‌می توانست برای شرکت داشته باشد.
در مورد تعامل با سازمانها و ارائه خدمات به آنها ، با فرمانداری تعامل داریم با در اختیار دادن اتاقی برای دفتر سرمایه گذاری وهمچنین یک نیروی مامور به خدمت
#آقای کلاته خبرگزاری فارس و خراسان نمایندگی سبزوار
جلسه ای با مدیر عامل بانک صنعت و معدن داشتید و چه تسهیلاتی گرفتید ؟
_ در مورد تسهیلات، اتفاق خوبی که افتاد و در دوره هیات مدیره قبل، البته با پیگیری های تیم ما و مجمع سهامداران و مدیر عامل و هیات مدیره قبلی انجام شد ، تبدیل وام ارزی به ریالی بود و مبلغ ۲۸ میلیارد تومان یکجا برای آن پرداخت شد و البته اگر ما بودیم برای تامین‌مالی آن به‌گونه ای دیگر عمل می کردیم تبدیل وام ارزی به ریالی در حالی بود که شرکت وامی نگرفت و ‌به ‌نقدینگی شرکت فشار زیادی آورد و البته اگر انجام‌نمی شد ، چیزی در حدود ۴۵۰‌میلیارد می شد و اعلام ورشکستگی می شد که خوشبختانه با همکاری و همدلی خوبی که بین سهامدار و مدیریت قبلی بوجود آمد، انجام شد و در حال حاضر این بدهی به بانک مبلغ ۹۰ میلیارد می باشد.
در مورد دریافت تسهیلات، برای تامین نقدینگی در گردش، تعمیرات، تامین‌مواد اولیه نیاز به آن داریم که این را از طریق بانک صنعت معدن که اتفاقا مدیر عامل آن آقای مهری است و سبزواری هستند ، پیگیری میکنیم ولی در بوروکراسی اداری در سطح شهرستان گیر کرده ایم و داریم برطرف میکنیم که امیدواریم زودتر انجام شود البته شرکتهای دارو سازی طه و کابل خودرو توانسته اند این تسهیلات را از ما زودتر دریافت نمایند.
_ آیا سیمان سبزوار طرح‌توسعه دارد ؟
– طرح توسعه برای صنعت سیمان خیر ، نداریم و توجیهی ندارد با توجه به سرانه مصرف داخلی ولی طرح توسعه در زنجیره تکمیلی( بتن آماده، بسته بندی ، حمل و نقل و …) داریم که از یک کارخانه به یک هلدینگ صنعتی در مقیاس خودمان تبدیل شویم .
#آقای مطلوبی ، خبرنگار پایگاه خبری عصر سبزوار
– پرسش
– میزان ‌مطالبات و دیون و بدهکاری شرکت چقدر است؟
رقم دقیق مطالبات در پایان‌سال مالی ۳۱/۰۶/۹۷ مبلغ ۳۸ میلیارد و دویست بوده که در پایان سال ۲۹ /۱۲/۹۷ مبلغ ۲۸ میلیارد و دویست شده که عملا ۱۰ میلیارد وصول مطالبات داشتیم .
عمده تلاش ما تامین مالی و سرمایه در گردش شرکت هست و اینکه بتوانیم دوره وصول مطالبات را از ۱۲ ماه به زیر شش ماه برسانیم که البته کار دشواری است .
# در پاسخ به آقای قدیریان نشریه امید بیهق که پرسید این وصول مطالبات باعث مشتری گریزی نشده است ، مدیر عامل پاسخ داد :
با توجه به مطالبات ثبت شده که از مشتریان وصول شده ولی خرید قطع یا کم نشده و البته زیادتر هم شده و این با برنامه ریزی بوده است که در این مدت انجام دادیم و میسر گردید.#
تخلفات مالی یا عدم شفافیت اگر حسابرسی شده و به دستگاههای قضایی منجر شده است ؟
– در مورد تخلفات مالی
بحث کلی در حوزه داخلی پیگیری میشود و در درون سازمان و به حاشیه ها نمی پردازیم چرا که از کار حال و آینده باز می مانیم و در این مورد مسوول امور حقوقی که شخصا با خودم در ارتباط است را تعیین کردیم و مطالبات و مسائل حقوقی رو پیگیری میکنیم که صرفه و صلاح سهامداران در اولویت است .
در مورد تامین مالی برای تبدیل به وام ارزی به عامل فروشی در دوره قبل ، تخفیفی خاص داده اند و زیر قیمت بازار داده اند چاره ای جز آن نداشتند و در آن مقطع کار درستی بوده گرچه ما بودیم کار دیگری میکردیم مانند فروش املاک و بازار را با فروش زیر قیمت خراب نمی کردیم .
در مسئله تعمیرات رویکرد ، کاهش هزینه های تعمیرات است. (گر چه در سنوات قبل از خود کار افراد مجموعه به عنوان پیمانکار استفاده می شده است)
عمده تخلفات در سنوات قبل بی تدبیری _ استفاده نکردن از مدیران ‌متخصص بوده و شاید به‌نوعی تخلف نباشد و قابل پیگیری قضایی نباشد.
# آقای قدیریان نشریه امید بیهق
پرسش
_ چند درصد سهامداران سبزواری هستند ؟
_آیا به نظر شما سهام خرد باعث شرکت‌نکردن در مجامع است ؟
پاسخ
بیشتر از ۷۰ درصد از سهامداران سبزواری هستند، در مورد مشارکت سهامداران باید گفت که هر چه مشارکت بیشتر باشد ، نظر اکثریت به کرسی می نشیند که متاسفانه مشارکت در گذشته کم بوده است.
با اینکه اکثریت قانونی هستیم ولی تلاشمان این است که مشارکت سهامداران را بالا ببریم بطوریکه مشارکت سهامداران بالای ۳۰ درصد باشد.
تمام تلاشمان را برای رشد سهام انجام می دهیم و اینکه بتوانیم یک سرمایه گذار قوی سیمانی را در سیمان سبزوار سهامدار نماییم که در راستای هلدیتگ کار را انجام بدهد و سهام سیمان سبزوار جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران پیدا کند و در نهایت تلاشمان برای عملکرد درست ، اطلاع رسانی به موقع و شفاف است.
# آقای حشمتی ، خبرنگار سبزوار دوربین و خبرگزاری میزان
در مورد روند برگزاری مجامع چه کارهایی انجام دادید؟
پاسخ
_ روند برگزاری مجامع یکی از اولویتهای ماست و طبق مقررات برگزار می شود اول اینکه طبق قانون از طریق روزنامه های کتیرالنتشار شرکت ، خراسان و دنیای اقتصاد ، اطلاع رسانی می شود از طریق سایت و کانال رسمی شرکت و همچنین کدال و البته اطلاع رسانی شما خبرنگاران عزیز در رسانه ها و تلاش کردیم که بستر حضور قانونی سهامداران را در مجامع فراهم کنیم بدین صورت که سهامدار یا وکیل قانونی بتواند در همانروز برگه رآی گرفته و شرکت نماید واین اصلاحات را انجام دادیم .
قدیریان ، امید بیهق
پرسش :
_ وضعیت شرکتهای اقماری( سنجش سهام ، بتن ، حمل و نقل و … ) چگونه است ؟
پاسخ
_ هدف مدیریت جدید این است که این شرکتهای کاغذی به شرکتهای عملیاتی و هدفمند تبدیل شود و سیمان سبزوار به یک هلدینگ صنعتی تبدیل شود .
در مورد سهام سنجش ، مالکیت آن متعلق به شرکت است .
در شرکت داروسازی طه سهامدارهستیم و قطعا با توجه به دانش بنیان بودن آن و حاشیه سود بالا در طرح توسعه آن شرکت می نماییم .
شرکت سیما بتن که باز از شرکتهای کاغذی است را تلاش میکنیم در بهار امسال عملیاتی نماییم.
امیدواریم با توجه به راه اندازی واحد تحقیق توسعه و واحد تضمین کیفیت شرکت بتوانیم از ظرفیتهای موجود برای تاسیس بتن آماده استفاده نماییم و این کار را انجام دهیم و همچنین با گرفتن ایزوهای مربوطه ، مجوز آزمایشگاه معتمد انجمن صنفی را دریافت نماییم.
در مورد سیمان گستر نیز که کار فروش مویرگی انجام می داده، مالکیت شرکت به ۵۱ درصد می رسد و نقش مدیریتی دارد.
در مورد شرکت آهک هیدارته بیهق نیز با راه اندازی واحد تحقیق توسعه شرکت تلاش میکنیم بتوانیم به سمت پاکت سازی آهکی یا همان سنگی برویم و سود آوری برای شرکت داشته باشد و همچنین در راستای حفظ محیط زیست تولید این پاکت را انجام دهیم.
در مورد شرکت حمل و نقل هم ۱۹ درصد مالکیت با سیمان سبزوار است و تلاش داریم بتوانیم نقش مدیریتی داشته باشیم.

اسکرول به بالا